Destiny 2: Warmind přichází!

Také se vám už někdy stalo, že jste si podle fotky objednali nádherný, šťavnatý burger a místo toho jste dostali sekanou v housce? Přesně takový je Destiny 2: Warmind. Pokud jste stejně jako my byli po epickém traileru s hispánskou roštěnkou natěšení, že by konečně Destiny 2 vylezlo z ulity a ukázalo se v celé své parádě, čeká vás studená sprcha. Warmind je asi tak epická jako týden prošlé syrečky. Láká to vyzkoušet, jen vám po tom bude asi pár dní špatně.

Dvakrát do stejné řeky nevstoupíš?

Již od prvních uniklých obrázků mě ale Destiny 2 nechávalo chladným; hra na mě graficky působila, jak kdyby to adolescentní blogerka přehnala s barevnými filtry, a tak nějak mi tam chybělo cokoli nového: stejné rasy, stejné hratelné třídy, stejné NPC postavy, stejné planety..jeden se musí ptát, bylo vůbec v té hře něco nového? Bohužel bylo. Novinkami byl na Destiny poměrně srozumitelně vyprávěný příběh, zajímavé postavy, ale také absence jakéhokoli smysluplného endgame obsahu (obsah pro hráče, kteří již dohráli příběh). Na tuhle „featuru“ Destiny 2 poměrně brzy dojela. Odliv hráčů byl ještě umocněn zpackaným datadiskem Curse of Osiris (pěknou recenzi si můžete přečíst třeba zde)

Loading

Destiny 2 Warmind je tak jakýmsi Anakinem Skywalkerem. Byl předurčen k tomu, aby hře navrátil ztracené hráče, bohužel se ale zdá, že si budeme muset počkat na Luka. Revoluce se nekoná. Došlo teda aspoň k evoluci?

Ne tak úplně. Všichni asi známe to, jak se nás hry snaží zaujmout aspoň na začátku v neději, že pak budete shovívavější k tomu, co vše se do hry zapomnělo od představení implementovat a co vše nefunguje? Tak Destiny Warmind se rozhodlo jít proti proudu. Pokud jste na tom jako já, Destiny 2 jste od poslední expanze nehráli a vaše postava nemá Light Level 310, připravte se na to, že první hodiny ve hře strávíte grindováním Striků nebo Crucibles, abyste si vůbec nový obsah mohli zahrát. Možná by někdo Bungie mohl dát vědět, že je rok 2018, a že už dávno existuje něco jako flexibnilní obsah. Ne, opravdu není nutné, pokud si chcete zahrát 4 mise, za které jste zaplatili, abyste 3 hodiny sháněli výbavu.

Příběh

Pamatujete si na legendární hlášku: „Nemám čas ti vysvětlit, proč ani nemám čas ti to vysvětlit.“ z původního Destiny? Stejně na tom byli asi scénaristé, když psali příběh Warmind. Od začátku hry si říkáte, že to přece nemůže být tak strašně hloupý, že se něco musí stát, že určitě na konci všechno do sebe zapadne, ale ne.

Kopí Valkyrie je asi nejzábavnější část hry a jediná připomínka, že je ve hře vlastně Rasputin

Hra začíná tím, že letíte kolem Marsu, když se z vysílačky ozve žádost o pomoc (roštěnka z intra). V momentě, kdy dorazíte na povrch, zjistíte, že na Marsu se celá desetiletí ukrýval Rasputin – umělá inteligence a super zbraň v jednom, kterou jste několik posledních expanzí hledali v Rusku, byť očividně všichni – minimálně dívka z intra a Zavala; věděli, že se Rasputin nachází na Marsu. Z nějakého důvodu se na Marsu objevila i rasa Hive, která je navíc z nějakého důvodu nyní ledová. Celou hru, tak strávíte bojem proti Hive a o Rasputinovi se nedozvíte nic. A ne, na konci se opravdu vysvětlení nekoná..

Jak se to vlastně hraje?

Gunplay je perfektní, jako u všech dílů Destiny, ale to je tak jediné. Jakmile prosvištíte 5 misemi v kampani, hra vám nabídne 2 nové PVP mapy (dostupné všem bez ohledu na to jestli vlastníte DLC), nové křídlo raidu (ano, pořád ten samý raid) a nový herní mód, který se jmenuje Escalation Protocol.

Nepřátelé jsou staří známý z původního (prvního) dílu. Žádné překvapení se zde nekoná.

Escalation Protocol je aktivita, do které se můžete zapojit pokud jdete zrovna kolem. Společně s ostaními hráči se pak snažíte porazit vlny nepřátel a samozřejmě, čím více vln zdoláte, tím sladší bude vaše odměna.

Problém trochu je, že tvůrci poměrně přitvrdili co se týče obtížnosti endgame aktivit a částečně tak zřejmě balancují to, že ve hře aktivit není zas až takové množství. Připravte se na to, že na Escalation Protocol potřebujete aspoň Light Level 350 přičemž z Heroic Striků získáte věci maximálně Light Level 340. Stejné je to s novým křídlem raidu. Obtížnost šla nahoru, oproti předchozím křídlům a v raidu se objevuje až příliš velké množství nových mechanik, které dle našeho názoru dělají raid až zbytečně obtížný.

Do hry se vrátily hádanky a hledání tajemství, po čemž komunita dlouho volala a je to tak vítaným zpestřením jinak ne tak nabitého DLC. Na Marsu tak budete hledat 45 ukrytých předmětů, které musíte najít a trefit zbraní a budete také hledat hrací skříňky. Odměny za aktivity jsou v celku pěkné, například exotický meč nebo oblíbená puška Sleeper Simulant.

Oblíbená puška Sleeper Simulant

Exkluzivní obsah pro PS4 hráče

Ve hře se znovu objevuje obsah vázaný pouze na konzoli Playstation 4, za co Bungie už od vydání prvního Destiny sklízí kritiku. Tentokrát, pokud jste majitele PS4 získáte o jednu novou Strike mapu navíc a set brnění pro vašeho guardiana.

Exkluzivní zbroj pro majitele Playstation 4

Závěr

Destiny 2: Warmind přináší do hry vylepšení PVP, několik nových Striků, 2 nové PVP mapy, nové křídlo raidu a nový herní mód Escalation Protocol. Bohužel hra působí, že byla vytvořena s důrazem na co nejnižší náklady, a tak, aby majitelé Season Passu dostali své dvě expanze. Je škoda, že ve hře i po dvou DLC je stále jen jeden raid, z jehož prostředí v tuto chvíli musí být otráveni snad i ti největší fandové.

Destiny 2: Warmind

5

Hodnocení