Stahují se nad Blizzardem mračna? Studio opuští CEO Mike Morhaime.

Mike Morhaime je bezesporu jednou z nejvýraznějších osobností herního průmyslu. V roce 1991 založil se svými spolužáky Allenem Adhamem a Frankem Pearcem založil společnost, která nesla název Silicon & Synapse, která byla roku 1995 přejmenováno na Blizzard Entertainment. Právě v té době firma vydala hru Warcraft 2 a tím se zapsala na herní mapu světa. Od počátku firmu řídil a může si tedy právem připisovat všechny úspěchy za tituly jako Warcraft, Starcraft, Diablo, Overwatch, Hearhstone nebo World of Warcraft..v podstatě za dobu jeho šéfování nevyšla jediná hra, která by nebyla kasovním trhákem. Mike Morhaime napsal fanouškům dopis na rozloučenou, který můžete najít na této adrese. Mika na pozici ředitele Blizzardu vystřídá J. Allen Brack, který 12 let dohlížel na World of Warcraft z pozice Production Director.

Mike Morhaime

Mike Morhaime možná chce odejít do zasloužilého důchodu, ale v poslední době se v Blizzadu s odchody klíčových lidí rozrhl pytel. Je otázka nakolik jde o nějakou osobní evoluci a nakolik to naznačuje nějaký interní problém. Toto jsou jedni z těch, kdo v posledních letech Blizzard opustili.

Rob Pardo

Rob Pardo odešel v roce 2014 a založil vlastní herní studio BonFire. Pokud toto jméno neznáte, je to člověk, který byl hlavním game designérem World of Warcraft od jeho začátků až do vrcholu jeho slávy; v roce 2006 byl časopisem The Times zařazen do žebříčku 100 nejvlivnějších lidí světa. Nechceme příliš rýpat, ale asi každý hráč World of Warcraft cítí v ústech hořkou pachuť, když se řekne jméno datadisku Warlords of Draenor? Tak to byl přesně prvních datadisk, který neměl jako šéfa Roba Parda. Náhoda?

Chris Metzen

Dalším z velkých jmen, které v nedávné době Blizzard opustili je Chris Metzen, který odešel v roce 2016. Pokud vám toto jméno nic neříká, pravděpodobně svět her příliš nesledujete. Chrisův pracovní titul v Blizzardu zněl Senior Vice President, Story and Franchise Development. Pokud vám korporátní hatmatilka nic neříká, volně lze jeho pracovní pozici přeložit jako „hlavní chlápek přes příběh“.

Chris Metzen

Chris Metzen se podílel na Warcraftu, Warcraftu 2, byl spoluautorem příběhu Diabla, autorem příběhu Starcraftu, Diabla 2 a Warcraftu 3, od kteréž doby se honosil pracovním titulem Creative Director. Pokud se mluví o kvalitním příběhu v Blizzardích hrách, pak je většinou řeč o Chrisově práci. V posledních několika letech je z her Blizzardu cítit, že jejich příběh už není to, co býval. Skoro se chce říci, jakoby často vývojáři nevěděli, kudy dál (říkal někdo World of Warcraft). Je to náhoda?

Ben Brode

Dalším velkým jménem, které studio Blizzard v nedávné době opustilo je Ben Brode. Ben Brode je člověk, který udělal z Hearthstonu, původního projektu 5 lidí, od kterého nikdo nic nečekal, celosvětový fenomén, který dnes hraje kolem 70 mil. hráčů a je nejvýdělečnější hrou z portfolia Blizzardu – ano, výdělečnější než World of Warcraft, který na měsíční bázi platí miliony hráčů! Ben byl doslova tváří hry, jeho práce s komunitou je už dnes legendární. Můžete se podívat například v tomto videu.

Benova práce s komunitou je už dnes legendární

Nejistá budoucnost?

Jsou všechny tyto odchody klíčových lidí náhoda a jsou důsledkem přirozeného kariérního a osobního růstu nebo je za tím něco víc? Blizzard je jedno z nejlepších, možná vůbec nejlepší herní studio na trhu. Díky čemu vyčnívají nad ostatními jsou talentování jednotlivci, kteří se shodou okolností ocitli pod jednou střechou ve správný čas. Z těch, kteří byli nejvýraznější už ale ve firmě po letošním roce moc nezbývá. Teď je otázka, jestli má Blizzard v záloze mladé, talentované developery a vizionáře, kteří doposud byli ve stínu a teď se projeví, nebo jestli se firmě tuto obrovskou HR díru podaří zalepit. Každopádně pevně doufáme, že se to podaří!

Ismuky Author